"Retrofacebook" Ja/nej?

För er som inte vet vad Retrofacebook innebär så ska jag förklara.
Man gör ett nytt facebook acc. och döper sig till sitt username man brukar använda på retros och efternamn kan vara olika t.ex Retro, GThotel. Om man spelar ett annat retro mer än GT brukar man döpa sitt efternamn till det. Däremot så har jag personligen valt att döpa mig till Din chey. Det finns även de som väljer att döpa sig till något slumpmässigt efternamn t.ex kbry osv...
 
Vad gör man på Retrofacebook då? 
Det beror ju på vad man gillar och hur mycket tid man lägger på det. Vissa använder sin Retrofacebook mer än sin "IRL" facebook. Personligen tycker jag retrofacebook är ganska trist då man ofta bara ser statusar med klagomål om olika grejer, antingen så har någon skapat ett miniretro som blir nerlagt efter en vecka eller så skriver någon långa deprimerande statusar om sina livserfarenheter. Samtidigt så är det ju bra att de finner någon sorts styrka och vågar reflektera över hur de känner sig fast, bästa sättet kanske inte är Facebook. :(
Även fast det finns negativa saker finns det ju självklart positiva saker också. Man håller sig uppdaterad om vad som händer och lär känna nya vänner! Att hålla kontakten med vänner från retros kanske blir enklare också. För att dra en slutsats på det hela så tycker jag att ni som inte har retrofacebook, ni har inte missat något MEN.. Jag rekommenderar ändå att skaffa det.
 
Och för gudsskull.. Var försiktiga med vad ni lägger ut för bilder på er själva man vet aldrig vem som kollar.. :(
 
 
Ni vet att ni älskar mig.
xoxo 
din-chey 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback